Sedangku membaca wajahmu Senyumanmu menggambarkan sesuatu Jika kau fahami isi hatiku Ku tak ingin waktu henti tanpamu Dirimu menyalahkan sebuah erti Tapi diriku masih terhenti di sini Dan jalanku masih belum dapat ku pasti Namun diriku masih terhenti di sini Andai kau dapat memahami Bahawa ku menangung semua ini Bukan niatku ingin kau pergi kerna ku masih terhenti di sini Dirimu menyalahkan sebuah erti Tapi diriku masih terhenti di sini Dan jalanku masih belum dapat ku pasti Namun diriku masih terhenti di sini Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Dirimu menyalahkan sebuah erti Tapi diriku masih terhenti di sini Dan jalanku masih belum dapat ku pasti Namun diriku masih terhenti di sini Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Read more: http://lirik-lagu.info/asfan/lirik-terhenti-di-sini-asfan/#ixzz1jR2Bpz2F

My Geng

SEBUAH PENGENALAN PART 2

sambungan dari SEBUAH PENGENALAN PART1..


Oi!!!!bangun lah Ariel. Kau tak nak balik ke hari ini?? tanya Emy kepada Ariel yang masih nyenyak di pangkuan tilamnya. "Arghhhhh, kau ni!!! kacau lah!! Pagi-pagi buta ni nak balik kemana? Aku tiket pun tak ada lagi. Nak cerita balik pulak dengan aku" jawab Ariel dalam keadaan yang agak marah. "Kalau ya pun, kau bangun lah dulu. Berkemas sikit-sikit sebelum balik Johor tu nanti. Ni tiket bas kau. Sebab sayang lah aku belikan untuk budak kepala batu macam kau.Hahahaha!! Tapi, jangan lupa eh.. Tips mesti ada. Masuk tandas kena 20sen beb" perli Emy kepada Ariel. Selepas sahaja Ariel dengar kata-kata Emy itu tadi. Dia terus bingkas bangun macam CACING KEPANASAN untuk berkemas. "oi Emy! Bas kul berapa huh? Sempat ke ni nak berkemas?
"erm..sempat je...Bus malam nanti lah...sekurang-kurangnya,bangun lah awal. Boleh kemas-kemas mana yang patut. Jangan asyik kerja nak tidur je memanjang. Dah tua bangka pun pemalas" jawab Emy yang agak marah terhadap Ariel. "Eh,kau ni. Mcam mak aku pulak sekali imbas. Dah lah, kau pergi lah sarapan. Kau kan tak boleh lapar. Nanti gastrik, Dah menyusahkan aku pulak nak hantar pergi klinik."

          Sementara Emy pergi bersarapan. Peluang ini telah digunakan oleh  Ariel untuk BERMUKA BUKU. "huh, mana pulak si Ayu ni pergi. Takkan pagi-pagi tak bangun lagi. Ni mesti anak dara pemalas. Tak boleh jadi ni. Kena reject ni awal-awal. Bancrupt lah nanti aku jawabnya. Asyik nak makan kedai je. Masak pun mesti malas. hahahahaa.!!!! sambil mencapai tuala di tepi katil. Ariel pun berlalu pergi untuk mandi. Seketika Ariel pergi mandi. Tidak lama kemudian, apa yang dinanti-nantikan olehnya muncul tidak lama selepas itu. Ayu yang baru shaja selesai membuat sarapn untuk adik-adiknya membuka muka buku dengan harapan ingin meminta maaf kepada Ariel jika kata-katanya lewat malam tadi ada menyakitkan hati Ariel. Sedang membelek komen rakan-rakan di muka buku, Tiba-tiba Ayu tersentak selepas melihat status Ariel yang baru.
 Dalam status tersebut Ariel mengatakan bahawa dia tidak akan pernah maafkan perempuan yang pernah menyakiti hatinya. Selepas sahaja membaca status tersebut, Ayu segera OFFLINE kerana takut jika Ariel akan memarahinya kerana perkara malam tadi. Hal ini benar-benar meletakkan diri Ayu dalam keaddaan yang serba salah kerana dia sudah mula tertarik terhadap diri Ariel yang sememangnya seorang yang sombong. Areil yang baru sahaja selesai mandi segera mengenakan seluar pendek dan baju basahan untuk membersihkan bilik sebelum pulang ke JOhor bersama-sama roomatenya yang merupakan satu negeri dengannya. "Erm... minah ni memang betul-betul kuat tidur,, Ada jugak perempuan macam ni zaman skang ni. Pemalas sangat-sangat. Daripada aku tunggu dia. Baik aku pergi kemas bilik. Lagi bagus" kata Ariel yang agak kecewa selepas melihat Ayu masih lagi OFFLINE.

**********************************************************************************

"Mi, tiket ko jangan lupa bawak plak. Kang dua-dua putih mata tak dapat balik Johor. Baru kau rasa beraya kat UUM ni sangat meriah. hahahahaa" gurau Ariel terhadap roomatenya yang sememangnya akan menyakitkan hati sesiapa sahaja yang berkawan dengan Ariel. Bagi Emy, ini merupakan rutin harian yang terpaksa dia tempuh setiap kali berborak dengan Ariel iaitu cara-cara untuk mnyabarkan diri. "tiket ni, nanti aku nak buat-buat ilang satu. Biar aku je balik Johor. Nyesal belikan untuk kau lah." keluh Emy yang geram melihat geligat Ariel yang sentiasa mempunyai watak yang ceria. "Emy, kau duduk pontian kan? aku ingat, nanti aku nak lepas lah rumah kau dua tiga hari. Saja nak jalan-jalan Pontian. Macam seronok je aku dengar." tanya Areil sambil memuji-muji kampung halaman Emy. "Eh. kau ni lain macam je. Baik-baik ni ada makna k e? Aku tak ada adik perempuan lah. Kau ni ada apa sebenarnya??hahhaa..Takkan jatuh cinta kat orang Pontian kot..hahahaahah!!!"Emy tertawakan Ariel seperti ada sesuatu yang disembunyikan Ariel kepadanya. "erm..tak apalah, aku saja je nak jalan. Nanti kalau aku jadi datang. Aku bagitau kau lah. Jangan lupa bawak aku jalan-jalan kat sana.".

           Seperti biasa, ramai pelajar yang akan balik ketika cuti semester. Namun ini merupakan kali pertama Ariel dan Emy pulang ke kampung bersama-sama. "ish,,,mana bas kita ni Emy, kau biar betul. Dari pukul 9pm tadi smpai skang pkul 10.30pm. Tak nampak-nampak,budak-budak lain punya bas dah sampai dah dari tadi. Kita punya apa cerita?? "kau ni jadi orang tu boleh bersabar tak? kang aku koyakkan tiket ni baru kau tau. Aku tengah cuba lah ni telefon driver bas tu. Dia cakap dah nak sampai. So, sabar je lah ok."
Belum sempat lagi Ariel menyambung kata-kata dia. Tiba-tiba bas mereka pun samapi dalam keadaan yang daif. "Emy,kalau aku tau bus ni yang ko pilih. Awal-awal lagi aku tarik diri. Bas pun dah rupa macam bas kilang. Agak-agak boleh sampai ke Johor? Jangan buat pasal. Aku belum lagi ada rekod bas rosak ni" keluh Areil yang risau akan keadaan bas yang agak uzur." Kau rilek je ok Ariel.  Bas ni ok punya. Aku dah naik banyak kali. Tak ada masalah pun. Sabar taw roomate." pujuk Emy kat Ariel yang agak merajuk dengan kondisi bas.

**********************************************************************************

          "oi Ariel, bangun-bangun.. Kenapa lah mak kau malang dapat anak macam kau. Aku nak turun bas ni. Dah sampai Pontian. Salam dulu lah. Nanti kalau nak mai sini. Hang roger-roger lah ok."pesan Emy terhadap Ariel yang separuh sedar ketika itu. Selepas sahaja sampai di Terminal Bas Larkin. Ariel segera mencari bus ke Kota Tingi pada ketika itu. Huh, keadaan di situ sungguh sesak. Maklumlah, cuti Deepavali pada keesokan harinya. Maka ramai pelajar-pelajar dari seluruh negara mengambil kesempatan ini untuk bercuti dan pulang kekampung halaman masing-masing. Setiba sahaja Ariel di Kota Tinggi. Keadaan menjadi bertambah parah kerana tiada satu bas  pun yang ada ketika itu kerana semuanya mengambil cuti sempena Deepavali. Wah, padahal semua drivernya adalah melayu. Itu juga menjadi satu tanda tanya. Maklumlah, kita kan duduk di negara Melaysia. Maka kena lah hidup dengan cara 1Malaysia.huhuhu...
Hendak ataupun taknak. Areil terpaksa menaiki teksi yang semamngnya mengenakan kadar charge yang agak mahal pada masa itu. Mereka sengaja mngambil kesempatan sepanjang tempoh bas-bas tersebut bercuti. 

         Assalamualaikum Mak!!!! Ariel dah sampai rumah ni."teriak Ariel kepada orang-orang didalam rumahnya. "W`salam!!! Ariel!!! Jadi jugak kau balik! Kata haritu tak nak balik sebab ada urusan. Ni balik kenapa pulak?? Pertanyaan Mak Ariel kepada dirinya menyentak diri Areil. 'erm...Ariel..Ariel..Ariel balik sebab kan minggu depan Raya Haji. Tak seronok lah kalau tak dapat beraya dengan keluarga. Hehehehe" jawab Ariel secara sponta. Ariel berharap tujuan sebenar dia pulang ke Johor tidak diketahui oleh sesiapa pu pada ketika itu. Dia harap dia akan dapat menemui orang yang selama ini dia kasihi.....

APAKAH YANG AKAN TERJADI SETERUSNYA??

see you all next entry..
penat nak tulis panjang..
tak ada orang baca pun..
=)


11 december 2011
3.10am

Please Comment after reading

7 pendapat pakar:

NobleArch said...

topic is crucial element.
content is important.
last but not least, is it a story? if yes..make it readable and neat.

Gratz,
NobleArch

AkuBudakKampung.com said...

tQ bro..
nanti ada masa..
aku wat story kita berdota..
kenangan tu bro..
bila agaknya kita dapat berdota sama2 yekk.

norhidayah sukri said...

best..

AkuBudakKampung.com said...

thank you cik dayah..
=)

norhidayah sukri said...

SAMBUNGAN PART 3 ?

AkuBudakKampung.com said...

tunggu lah ada mood nk create part3..
=)

AkuBudakKampung.com said...

tunggu lah ada mood nk create part3..
=)