Sedangku membaca wajahmu Senyumanmu menggambarkan sesuatu Jika kau fahami isi hatiku Ku tak ingin waktu henti tanpamu Dirimu menyalahkan sebuah erti Tapi diriku masih terhenti di sini Dan jalanku masih belum dapat ku pasti Namun diriku masih terhenti di sini Andai kau dapat memahami Bahawa ku menangung semua ini Bukan niatku ingin kau pergi kerna ku masih terhenti di sini Dirimu menyalahkan sebuah erti Tapi diriku masih terhenti di sini Dan jalanku masih belum dapat ku pasti Namun diriku masih terhenti di sini Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Dirimu menyalahkan sebuah erti Tapi diriku masih terhenti di sini Dan jalanku masih belum dapat ku pasti Namun diriku masih terhenti di sini Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Tiada daya untuk ku lakukannya Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta Read more: http://lirik-lagu.info/asfan/lirik-terhenti-di-sini-asfan/#ixzz1jR2Bpz2F

My Geng

Semuanya Sudah Pun Berakhir

Org zaman skang slalu kata, stiap pertemuan pasti ada perpisahan.
                     bagi aku pula, stiap perkenalan pasti ada kesengsaraan.

Ini mungkin bukan hanya cerita tentang diri aku. Tapi majoriti manusia yg normal mengalami nasib yang sama.
Semasa baru berkenal,
Semasa sedang bercinta,
                     Semua rasa indah dan bahagia.Tapi....Tun Mahathir pernah cakap."Melayu mudah lupa". Ini lah hakikat yg harus kita semua terima. Dalam kealpaan kita menikmati hidup di dunia. Kita lupa apa yg akan berlaku pada kita kelak.
                    Bagi aku, cinta merupakan 1 perkara yang perlu dielak. Jangan sampai termakan diri sendiri nanti. Amat mnyakitkan kerana cinta itu buta. Tak kenal usia, mahupun rupa, mahupun jantina. Aku rasa mnyesal sebab terpaksa mensia2kan sebuah cinta yang hampir aku dapat demi kepentingan dia. Akhirnya, apa yang aku dapat??huhuhuhu.. Hanyalah sedih dlm keadaan kegembiraan melihat dia bahagia.
                    Ramai org cakap,org yg sedang bercinta akan sanggup buat apa je demi mngejar impiannya. Dulu, aku xpernah percaya dengan semua ini. Tetapi, aku sendiri dah alaminya. Perkara yang aku buat memang tidak masuk akal dan tidak seperti diri aku yang sebenar. Kenapa aku sanggup travel selama 12jam demi seorang perempuan yang hanya seorang KAWAN? Sedangkan pada masa yang sama. Aku xada niat nak balik negeri aku sendiri walaupun masa tu adalah musim Raya Haji.   (bunyinya pelik,tapi inilah kenyataan). Aku rasa,ramai lagi yang mengalami perkara yang sama. Yelah, cinta itu buta. Tapi kita yang celik ni. Haruslah luaskan pandangan sebelum terjebak.
                    Pada aku, walaupun luaran seorang perempuan ni nampak macam seorang yang penipu, tak jujur, suka permainkan perasaan orang. Tapi aku ketepikan semua tu., kerana aku terlalu yakin kat dia dan terlalu percayakan dia. Cikgu2 selalu pesan, DONT TOO OVER CONFIDENT. Akhirnya, dipendekkan cerita. Aku kena terima,yang kami memang tidak akan ada jodoh hingga ke akhir hayat. Org yg dimksudkan tidak boleh disebut kerana x nak mnyinggung perasaan mana2 pihak.
                   Sebagai teladan, selagi kita hidup. Jadilah org yang ikhlas. Jangan terlampau ikutkan sangat perasaan jiwa muda ni.Kelak nanti kita jugak yang akan mnyesal. Yang Dikejar x Dapat, Yang Digendong Keciciran. So kawan2, PLEASE... hargai org yg sememangnya sayangkan kita. Kerana itu lebih bermakna daripada kita cuba untuk mencari cinta yang tidak pasti.
Sama2 kita fikirkan.

Bagiku,BLOG AKU.adalah diariku.
SALAM.
13/12/2011
7.15am.

Please Comment after reading

0 pendapat pakar: